Thursday, February 07, 2008

Love Story

Happy Chinese New Year!
Thank you all for dinner with me tonight.
Wish you a nice and knowledgeable year.

===========================================

How many relationships you got before?

Three totally.
One hurt me, I hurt another, and the other we hurt each other.
One break-up was proposed by the guy, two were by me.
Two of three break-ups were proposed by the person actually didn't want to break up.
Longer I knew the man, sooner we broke up.
I was queried when I broke up with one.
I was comforted when I broke up with another.
I was congratulated when I broke up the other.
Two of these guys are in architecture.
I fell in love with two because of basketball.
One of them is still my friend now.

===========================================

第一次被問到「你最刻骨銘心的一段戀情」的時候
我突然呆住了
在我的認知裡面
「刻骨銘心」四個字的意思應該是「既美好又難忘吧」
 
我想別人大概很難理解這問題之於我的難度
 
不過也只是這樣罷了
一切的一切都沒有什麼難以啟齒或不便透露的
事情就是發生了
然後過去
 
就像你在一根煙的時間裡面會聽到的那種故事
 
當我重述那些瑣碎的情節
彷彿發生在別人身上和我無關的事件
我知道哪裡有笑點哪裡會是爆點
酌情刪減以聽眾期望的方式或方向做呈現
 
也許我是個冷酷的人吧
 
總會想起去年夏天和B在台南燥熱的午后
騎樓底下風涼涼地吹著
那些知我者莫若的閒聊
和伴隨自我解嘲而來的哈哈大笑
 
那才是真正難忘的時光
 
旗鼓相當的自知與自傲
我們都有弱點
當B又點起一根Marlboro
我知道人生沒有什麼是過不去的
 
他們所謂的盡付笑談中
 

No comments: